Swansea

Greeting for Jenny from Hamburg :),mamy thanks with bike in storage room and with case of washing sinthetics clothes :-)) thank you Ben for interesting chatting and Antonio for bike trip throu Swansea, thanks guys! It was nice to met You :-)) You are amazing!

Jutro postaram sie wrzucic wiecej zdjec, teraz mam tylko to z New Port 😉 Wiele osób pyta mnie jakich ludzi spotykam. Otóż szczególnie odkąd jestem w Walii jestem nieustannie pozdrawiamy, ludzie machaja do mnie z chodnika, zaduja są bardzo mili i otwarci.
Dziękuje tez za wszystkie pozdrowinia jakie od Was dostałem i cieszę się ze jesteście ze mna i czytacie tego bloga :-)))
Dzis pobudka o 7 rano, byłem bardzo zaspany. Nie wiem czy to kwestia tego ze story były opuszczone przez co ciemno było w mieszkaniu. Pokoj był duzy mimo wszystko tylko jeden facet oprócz mnie spał w tym pokoju.
Rano English Brekfast. W tym YHA pozbalem bardzo mila niemke z Hamburga która po półtorej roku w UK wraca do Hamburga. Mowila tak dobrze po angielsku ze myślałem ze rozmawiam z rodowita angielka. Jenny bo tak ma na imię – tak się UK spodobała ze chciała by w UK zamieszkać. Wczoraj wieczorem przed pójściem
spać przygotowalemnsobie w kuchni spagetti.
Dzis rano pewien walijczyk wyjezdzajacy z Domu do pracy zaproponował zebym jechał za nim dzięki czemu dostałem się na drogę A48 w kierunku Swansea(słansii – tak się wymawia).
W drodze poznałem Bena który razem ze swoimi pitbulem i drugim pieskiem bokserem spacerowali. Ben był w Nepalu, w Laos, mieszkał w Argentynie. Dowiedziałem się od niego ze w Patagonii mówią po Walijsku!!
Pózniej miałem małe trudności trasa A48 znajduje się obok autostrady na która są ciagle zjazdy. Wtedy pojawił się Antonio! Jechał na rowerze aby się poruszać, wiec postanowił ze pojedzie ze mną do Swansea 5 mil i zabrał mnie na wycieczkę rowerowa po wybrzeżu! Słońce swiecilo na niebie, upał, plaża piaszczysta i ogromna. Morze cofenolo na kilkaset metrów. Sporo ludzi cieszacych się pogada, jeżdżą rowerami, wyleguja się w słońcu. Swanswea to nowoczesne miasto, szklane budynki nowe osiedla, zupełnego przeciwienstwo do starej Anglii bądź przemieszanych budowli jak w Londynie miesza się stare z nowym. Tu wszystko jest nowe. Polecam tez nocleg w dzielnicy Sketty jest nad sama promenada(ale nie taka jak w Brighton tu ludzie wylehuja się na ogromnej zloncistej piaszczystej i ciepłej plaży). Jest tez latarnia morska do której prowadzą sciezki rowerowe.Miasto podobie jak Cardiff czy New Port (stary i przemysłowy brudny) tak i Swansea położone są na wzniesieniach. Małe jak i główne ulice ronda skrzyżowania są pod kontem około 10 stopni, i wszędzie są tu baardzo szerokie ulice. Jest tu równe bardzo wiele jachtow w mieście.
Poza tym jechałem dziś przez rezerwat narodowy i spotkałem tam starszego człowieka: powiedział mi ze podwójne L w języku Walijskim czyta się „chll”. Tak wiec miejscowości które maja nazwy najczęściej tylko walijskie czyta się po Walijsku. W Llanelli dziś spie gdyż w Swansea przyjmują w YHA tylko grupy a ja jestem sam, wiec spie w miejsowosci za Swanse o nazwie Llanelli.
Aby było smieszniej obok Hotelu w jakim jestem jest również polski sklep, i jak się dowiedzaielm jest tu jeszcze drugi polski sklep 🙂 dziwne bo od Kilku dni nie widziałem Polakow, to tez bardzo się ucieszylem.
Walijczycy maja zupełnie inny akcent niż szkoci. Poza tym jedyn walijski jest tu wszech obecny. Na drogach jest ARUF! Zamiast SLOW. Często przy drodze są tablice tylko w języku Walijskim a za nimi druga tablica po angielsku. Od Bena dowiedziałem ze ze w okolicach New Port był obóz, więzienie dla Niemców podczas drugiej wojny światowej. Po wojnie bogatsi Niemcy zostali na tych terenach- to tłumaczy dlaczego poznajem Jenny. Hamburga oraz słyszałem innych turystów niemieckich w Cardiff. Natomiast w Sawnsea i Llanelli jest wielu potomków Włochów. Nie wiem czemu ale są tu, dlatego poznałem dziś Antonio z Neapolu, oraz w hotelu i pubie jaki jest 3 piętra podemna pracuje walijka której rodzice są również Włochami, i sama przynazla ze potomków Włochów w tych okolicach jest sporo 🙂

Ten wpis został opublikowany w kategorii Przygotowania do wyprawy. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

